7 tipov na správnu hygienu rúk, ktoré by sa mali dodržiavať v každej kancelárii

drprotect-radi-blog

Hygiena rúk nebola nikdy dôležitejšia ako v posledných mesiacoch. Pravidelné umývanie rúk mydlom, vodou a antibakterialnym gélom na ruky zníži riziko nákazy alebo šírenia vírusov.

Podľa Svetovej zdravotníckej organizácie (WHO) je zabezpečenie vody, antibakteriálneho gélu, hygieny a hygienických pomôcok nevyhnutné na ochranu ľudského zdravia počas prepuknutia infekčných chorôb.

V dnešnej dobe, napriek obrovskému prechodu na prácu z domu, je veľa zamestnancov postupne vyzývaných k návratu do kancelárie. Aj keď sa ochota vrátiť sa v jednotlivých krajinách líši, jedna vec je jasná - úrady obmedzujú počet zamestnancov na jednom pracovisku, no choroboplodné zárodky sa tam aj napriek tomu šíria naozaj veľmi ľahko. Zároveň sa aj odporúča zlepšovať si imunitu vášho tela.  Napríklad pravidelným športovaním alebo užívaním výživových doplnkov. 

Aj keď je možné tvrdiť, že zodpovednosť za čisté ruky spočíva na samotnom jednotlivcovi, uspokojivé podmienky na toaletách a dostatočná informovanosť ľudí o efektívnej hygiene rúk môžu zohrať dôležitú úlohu pri podpore pozitívnych opatrení.

Tipy na zlepšenie hygieny rúk na pracovisku

Hygiena rúk je najdôležitejším opatrením, vydaným WHO počas pandémie COVID-19. Po celý deň v kancelárskom prostredí môžu ruky, ktoré sa dotýkajú kontaminovaných povrchov, prenášať choroboplodné zárodky. Prečítajte si sedem rád, ako zabrániť šíreniu vírusov na pracovisku a vždy používajte antibakterialne mydlo.

1. Zaistite, aby zamestnanci dodržiavali správnu hygienu rúk

Pravidelné a dôkladné umývanie rúk pomáha redukovať a odstraňovať potenciálne škodlivé baktérie a vírusy. Najnovší výskum ukazuje, že sa pri umývaní rúk najčastejšie vynechávajú končeky prstov a palec. Na nasledujúcom obrázku je zobrazazená správna technika umývania rúk. Nezabudnite tak použiť antibakteriálne mydlo na ruky, pre ešte lepšiu dezinfekciu.

2. Zaviesť grafické zobrazenie štandardov umývania rúk

Jednoduché grafické pripomenutia v blízkosti umývadiel, môžu povzbudiť pracovníkov, aby si umývali, sušili a dezinfikovali ruky vždy pri používaní telefónov či notebookov. Povrchy smartfónov sú skvelým prostredím pre choroboplodné zárodky. Ľudia, ktorí po umytí rúk zodvihnú telefón,nebudú vystavení riziku mnohých ochorení.

3. Investujte do kvalitných riešení

Používanie účinných mydiel, ktoré obsahujú prírodné oleje, bude prospešné najmä pre ľudí, ktorí odmietajú používať mydlo kvôli  vysušovaniu pokožky. Zvážte inštaláciu automatických bezdotykových dávkovačov mydla a dezinfekčných prostriedkov, ktoré pomáhajú podporovať hygienu rúk tým, že eliminujú potrebu kontaktu a následného šírenia choroboplodných zárodkov. Bezdotykové dávkovače papiera znižujú riziko opätovnej kontaminácie množstva vlhkosti a mikroorganizmov, ktoré zostali na rukách po umytí.

4. Poskytnite zamestnancom dezinfekčný prostriedok na ruky

V kancelárii by mali byť ľahko dostupné dezinfekčné prostriedky na ruky. Antibakteriálny gél na ruky na pracovisku je vždy skvelou prevenciou. Je dôležité umiestniť ich do a okolo oblastí, ako sú kuchynky, vchody a východy, pracovné stoly a iné oblasti s vysokou premávkou zamestnancov. Pomôže to nielen zastaviť šírenie choroboplodných zárodkov, ale aj zlepšiť imidž pracoviska. 

DrProtect_logo_prezentacia_1_1rr

Prihláste sa a odoberajte rady Dr.Protecta a získajte zľavu 5% hneď teraz.

#formular#

 

5. Nainštalujte antibakteriálne hygienické kľučky dverí

Čisté ruky zamestnancov sa na pracovisku dostávajú do kontaktu s kontaminovanými povrchmi. Antibakteriálne hygienické kľučky dverí môžu poskytnúť bariéru medzi čistými rukami a špinavými kľučkami dverí a tak zabrániť krížovej kontaminácii.

6. Zabezpečte pravidelné čistenie priestorov

Podniky by mali zabezpečiť pravidelné a dôkladné upratovanie v spoločných kancelárskych priestoroch, ako sú kuchyňa či recepcia. Povrchové antibakteriálne utierky môžu zabíjať vírusy a predchádzať krížovej kontaminácii, čim poskytnú často až 24-hodinovú ochranu.

7. Chráňte podnikanie pomocou dezinfekčných služieb

Spoločnostiam sa odporúča vykonanie celkovej dezinfekcie priestorov najmenej dvakrát ročne tak, aby sa zabránilo skrytým nečistotám. 

Môže sa čistá kancelária porovnávať s čistými rukami?

V prieskume uskutočnenom spoločnosťou Rentokil Initial počas obdobia karantény, sa zistilo:

  • 86% opýtaných ľudí vyjadrilo obavy z rizika šírenia vírusu cez kľučky dverí na ich pracovisku;
  • 87% z ľudí očakáva, že im ich zamestnávateľ poskytne dezinfekčný prostriedok na ruky;
  • 65% respondentov očakáva, že ich spoločnosť bude poskytovať pravidelné dezinfekčné služby pracoviska;
  • 50% ľudí si myslí, že by ich kancelária mala byť uprataná každý deň.

Ak čistejšie zariadenia na pracovisku podporujú lepšie návyky zamestnancov, zamestnávatelia by mali premýšľať o investovaní práve do nich. Zamestnanci by mali brať do úvahy vplyv, ktorý môže mať dobrá hygiena rúk na kolegov. Urobte vašim zamestnancom radosť a kúpte im výživvoé doplnky pre posilnenie imunity a zlepšenia ich výkonu v práci.

drprotect-odporuca-blog